Sunday, June 10, 2012

T-skjorte utviklingen

Med hver generasjon har film stjerner slitt dem. Rockestjerner har ødelagt dem. Og kjendiser har strippet dem. Paris noen? T-skjorte har vært mote som er avgjørende for over 70 år og sannsynligvis en annen 70 år og mer. Så hvordan fikk det her, og hva gjør vil fremtiden bli?


Opprinnelse - anrop til armene i korte ermer


T-skjorter ydmyke begynnelse kan spores tilbake til tidlig på 1930-årene. WWI europeiske soldater entrenched i gjørma hadde på seg t-skjorte som en undertøy. Fordelene med lys bomull-undertøy ble raskt vedtatt av USAs militære. Ved WWII hadde den amerikanske hæren og marinen levert t-skjorte som standard problem. T-skjorter på tiden var likevel betraktet undertøy og ikke slitt casually.


1950's - cult film Bad Boys


Ved hjelp av en svette Brando i 1951 filme "A sporvogn kalt ønske", og senere en Ruging James Dean i "Rebel uten noen årsak" t-skjorte hadde flyttet til ordinære ungdomskulturen. Innen Elvis hadde gyrated, teenage opprør frø som ble plantet, og sammen med dongeri jeans, t-skjorte var blitt varme moten-setningen.


1960 's - fra Beatniks til Vietnam


60-Tallet var kjent for oppsving i sosiale og politiske hendelser. Mange subkulturer utviklet fra Beatniks, modifikasjon, Rockers å til slutt Hippy. I løpet av tidlig på 60-tallet hadde The Beatles ignorert t-skjorte velge for deres varemerke passer. Men ved slutten av 60-tallet hadde dis av Hippy generasjon opprettet slips farget t-skjorte. Dunked i flere buckets av fargerike fargestoffer ble det et symbol på den Psykedelisk era, og muligens en av de verste mote forbrytelser av tallet. Andre t-skjorte stiler ble født inkludert ringesignal, muskler, v-hals og tank t-skjorter. Oppfinnelsen av skjermen utskrift så sosiale og politiske slagord uttrykt på apparel spesielt for anti krig valpen av Vietnam.


på 1970-tallet - trenger din Disco du


Rock fremkom slo til døden Hippy med sine egne Sandaler. Svart t-skjorte var nå standard problemet med utskrevne logoer av stadion-rock Supergroups som Led Zeppelin, ACDC og Pink Floyd. I løpet av midten av 70-tallet Surf startet apparel vises. Nisje surfing merkevarer som lyn, Billabong, Rip Curl og Quiksilver skulle senere bli store selskaper. Atletisk gigantene Adidas, Puma og Reebok Nike fikk også prominence med sine merkevarer utskrevne tees, sko og tøy. Tiåret var også kjent for sine mange klassiske t-skjorte mottoets inkludert smilefjeset, "Sh * t skjer" og "Jeg elsker NY" som ville se en tilbakevending etter 911. Fonzie i TV-sitcom glade dager betalt hyllest til Brando og Dean 20 år før av reintroducing tom hvit utslagssted. Star Wars fenomenet hadde eksploderte i 1977. Star Wars t-skjorter var overalt for mellom. Men for de tjue noe var det selvfølgelig Disco. Med filmer som lørdag kveld hadde feber og takke Gud den har fredag den fakles bukser og stramt t-skjorter ble silhouette vanlige 70-tallet.


1980 - fashion ring ring


Påvirkning av musikk hadde en ekstrem effekt på mote på 80-tallet. Den nye romantiske bevegelsen i tidlig hadde 80-tallet gått på enkel tee, velger en mer ekstravagant titt. Husk Flock av måker? På det motsatte spekteret Punk var bevegelsen i full flight med svart dratt opp tees, Doc Marten støvler, piercing og mye og mange av hårgelé.


Ved midten av 80-tallet hadde klesmerker påvirkning fanget på. Designere Yohji Yamamoto og Issey Miyake hadde gjenoppfunnet t-skjorte til et stort overdimensjonert kimono stil kutt. Katherine Hamnett i 1984 tok den videre med den kjente "Velg Life" Skriv ut som umiddelbart ble omfavnet av Wham! i deres video "vekke meg opp før du Go Go". Ikke lenge etter at Frankie sa "Relax" og The Smiths sa "Kjøtt er drap" regurgitating politiske t-skjorte.


Fra overdimensjonert tee stammet lyse kvinnens "t-skjorte kjole" som utviklet seg til neon og dag farger.


Springsteen brakt jeans og en t-skjorte tilbake til grunnleggende med rulles opp macho ermene under hans Born i USA-fase. For MTV generation tok Armani t-skjorte til high fashion seg tee under en sort jakke. Selvfølgelig var dress jakke ermet rulles opp ala Crocket og Tubbs Miami Vice stil (parodiert eksepsjonelt i episoden venner).


1990-tallet - komme som du er


Surf tees så en rebirth pioneered av nye merkevarer som Stussy og Mossimo. Også vedtatt av skatere Langermet t-skjorter ble stadig mer populært. Babybody med korte t-skjorte kjepphest der stoffet endret farge med varme var meget populær. Entertainingly Hvis wearer jobbet opp en stor svette ville unsightly lapper av farge endring skje rundt armpits.


Igjen kom påvirkning av musikk tilbake i spill. Hip Hop viste seg det var ikke en fase vedta på første Adidas som en merkevare. Senere ulike Rap bestemte merkevarer dukket opp som Sean John og Phat Farm. Dans, Trance og DJing fått prominence og t-strammere og sleeveless skjorter slitt med posete bukser bli modusen. Grunge anti-fashion tok også tee i en annen retning med en mørk slitt utseende.


21. århundre merkevare barn


Ifølge merkevarebygging eksperter Al og Laura Ries i boken "Opprinnelsen til merkevarer", som en produktkategori utvikler seg kategorien deretter divergerer ytterligere i flere kategorier. Som et tre noen grener kan hvor og dø mens andre vil vokse videre og divergere igjen. Dette er trolig best forklares med oppfinnelsen av TV. TV har diverged fra ydmyke b & W TV til mange andre kategorier. Vi har nå CRT, Plasma, LCD, HDTV, bakprojeksjon, Transportabel og widescreen.


Det er ingen tvil om at divergens har påvirket t-skjorte. Formen på t-skjorte selv har diverged til hvor som helst fra stramt, vanlig, hip hop løs til baby tee. Vi har sett en boom i mindre t-skjorte etikett startups, med bruk av Internett. Nå er det så mange kategorier er vi nesten overveldet for valg. Enkelte kategorier i t-skjorte/apparel er:


Skate merkevarer: Hurley International, Globe, elementet, Volcom, verden
Surf merkevarer: Billabong, Mambo, Rip Curl, Rusty Quiksilver som har diverged til jente surfe kategori Roxy.
Snowboard merkevarer: Burton, Salomon
Hip Hop merkevarer: Sean John, Ecko, G-Unit, Phat Farm.
Amerikanske Retro Classic merkene: Dickies, Von nederlandsk, Harley Davidson.
Kampsport merkevarer: Drunken Munky og ulike Bruce Lee og Chuck Norris logoer.
Funny t-skjorter: Stem på Pedro. Jesus er min duerminjegerdin, White Castle.
Internett merkevarer: T-shirt Hell, Café Press, Threadless.
Sport merkevarer: Puma, Nike, Adidas, Reebok.
Andre amerikanske merkene for grunnleggende: Hanes, American Apparel, frukt av vevstol og GAP.
Høy mote merker: Tommy Hilfiger, Gucci, Armani, Ralph Lauren, Calvin Klein.


Fremtiden


Så hvilken kategori grener vil hvor og dø, og som vil overleve til det neste tiåret? Vil du heller se ut Eminem, Kelly Slater eller Tony Hawks? Og hva er en t-skjorte anyhow? Er det en enkel apparel design med en farget skjermen skrives ut skisser med en hobby, sport, bandet eller velstand som du kan identifisere med? Eller er det et produkt branded, markedsført og direkte masse produsert tilpasset dine demografiske? Enten måten t-skjorter er blitt It'sa milliarder dollar industrien.


Hva er neste på nå ikke så ydmyke tee? Vi ser 21st century fiber som Gortex, Merinoull og Lycra blander som brukes. Som for logoer synes noen voksende trender å være Video Game t-skjorter, t-skjorter og Poker t-skjorter. Vil dette være de neste surfe eller skøyte merkene? Ganske muligens. Andre vil utvikle ut av våre favoritt fortid ganger? Kan det enda være en Sudoku merkevare, en MySpace merkevare, porno merkevare eller en iPod merkevare av t-skjorter? Kanskje utforme din egen det nye svart? En ting er sikkert; historie har vist oss at det blir enda mer diversifisering langt inn i de neste tiårene. Kraften i t-skjorte har aldri vært større. Formidabelt!

1 comment:

  1. Merkur Slots Machines - SEGATIC PLAY - Singapore
    Merkur https://deccasino.com/review/merit-casino/ Slot Machines. 메이피로출장마사지 5 star rating. The Merkur 토토 Casino https://septcasino.com/review/merit-casino/ game was the first to feature apr casino video slots in the entire casino,

    ReplyDelete