Monday, June 11, 2012

Lederstil og organisasjonskultur

Potensielle fordelene ved forbedrede jobb design er usannsynlig å bli realisert, hvis oppmerksomhet er fokusert på innholdet i jobber alene. Like, er om ikke viktigere, prosessen som redesign er utført. Dette har ført til anerkjennelse av betydningen av lederstil, og i økende grad av organisasjonen kultur. Sentralt for å forbedre kvaliteten på arbeidslivet er en participative, åpen stil av ledelse som involverer ansatte i avgjørelser som angår dem, inkludert utformingen eller valg av teknologien i seg selv. Personellretningslinjer for, inkludert de som er knyttet til lønn og fordeler, skal forsøke å utvikle et forhold med tillit blant alle medlemmer og deler av organisasjonen, og en trygg partnerskap tilnærming til fagforeninger.


Tilsyn innebærer tekniske kunnskaper, mellommenneskelige forhold ferdigheter og koordinering av arbeidet aktiviteter. Effektiv tilsyn er nødvendig for trivsel og høye nivåer av arbeid ytelse. Vennlig og gjennomtenkt leder virkemåten er sannsynlig å generere høy Arbeiderens tilfredshet. Tilsynene hvem oppta en hensynsfull måte mot arbeidstakere har en tendens til å ha mer svært fornøyd arbeidsgrupper. Mangel på trivsel og unhappiness på arbeid, kan også oppstå fra problemer forbundet med ledere.


Økende tempoet i teknologiske og strukturelle endringen har gjort det svært viktig å løse problemene med å administrere endring på måter som vil sikre de beste resultatene for organisasjoner og for folket i dem. Et viktig problem er fortsatt jobber som folk blir bedt om å utføre. Når endring er planlagt, spesielt hvis nye teknologien er å bli introdusert, finnes et vindu av muligheter til å tenke på arbeidet som folk vil gjøre og utformingen av jobbene sine. Målet er å sikre at kvaliteten på arbeidslivet er forbedret stedet undergravd.


Bekymring av kvaliteten på arbeidslivet blitt også støttet av regjeringen lovgivning, for eksempel i områder av sysselsetting beskyttelse, ansattes engasjement, og helse og sikkerhet på jobb. Slik lovgivning dirigerer management oppmerksomheten mot betydningen av arbeidsmiljøet og sammenheng, der arbeidet utføres, som i sin tur kan ha en direkte innvirkning på tilfreds med jobben. Forbedre jobb design må ta hensyn til hvordan folk oppfatter de nåværende aktivitetene og involvere dem mer i endringer som påvirker dem og jobbene sine. Det involverer måter å tenke på om folk i arbeid.

No comments:

Post a Comment